Afkodning af myter om elcykler
Elcykler og elektriske løbehjul er den nye fremtid i takt med at perioder og epoker skifter. Den står over for nye udfordringer, da både brugen og produktionen af elbiler fortsætter med at vokse. Markedet for elbiler vokser på grund af stigende brændstofpriser, verdensøkonomiens tilstand og klimaforandringer.
For at imødegå disse udviklinger er samfundet ved at bevæge sig i retning af bedre miljøvenlige løsninger. Troen på mytiske fortællinger, der er blevet misrepræsenteret for publikum, er en af vanskelighederne ved overgangen til elbiler. At forstå de underliggende overbevisninger er en af de vanskeligheder, en ærlig kunde støder på, før han køber et elbil.
Elcykler er fremtiden:
Elcykler er kommet for at blive og bliver en mere og mere betydelig faktor i at opmuntre folk til at bruge cykler. Selvom nogle cyklister tydeligvis har gavn af lidt elektrisk assistance, er der stadig nogle misforståelser om, hvad elcykler tilbyder, og de potentielle fordele, de kan medføre for cyklister. Så lad os undersøge sandhederne bag et dusin misforståelser om elcykler.
Elcykler er ikke en ny opfindelse, på trods af hvad mange tror. Siden de første modeller blev skabt i slutningen af det 19. århundrede, har de eksisteret i mere end 100 år. Trods deres nylige popularitetsstigning bliver elcykler fortsat misforstået af en stor del af befolkningen. Lad os undersøge sandheden bag de fem mest udbredte fejlslutninger om elcykler i dagens blogindlæg. Tjek cykel-til-arbejde-ordningen.
Myte 1: Da elcykler ikke er designet til lange afstande, hvordan kan de så oplades?
Fordi de er bekymrede over elbilernes rækkevidde og hvor langt de kan køre, er folk typisk tøvende med at købe elbiler. Et andet problem, som mange mennesker har, er manglen på ladestandere. Realiteten er dog, at de fleste mennesker kun kører mindre end 50 km om dagen, og derfor behøver de ikke en rækkevidde på mere end 100 km hver dag. Tjek FIIDO elcykel
I stedet for at lede efter en offentlig ladestation, kan de nemt oplade derhjemme i løbet af natten for at have et fuldt batteri til den følgende dag. Derudover vokser infrastrukturen til opladning af elcykler løbende, og derfor vil Indien snart have tilstrækkelig infrastruktur til at understøtte sin voksende elbilindustri.
Myte 2: At køre på en elcykel hjælper dig ikke med at komme i form.
Det første, man ofte hører, er, at en elcykel ikke vil hjælpe dig med at komme i form, tabe dig eller forbedre din konditionstræning. Moderne elcykler kaldes derimod teknisk set for "elektriske hjælpecykler", så du skal stadig træde i pedalerne med benene; elmotoren tjener kun til at opretholde en højere hastighed.
Selvom din træning ikke er helt så krævende, som den ville være på en ikke-elektrisk cykel, er variationerne i sundhedsmæssige konsekvenser ikke så store, som du måske forestiller dig.
Myte 3: Elcykler mister hurtigt deres kraft, hvilket efterlader dig med en tung cykel .
Ved at begrænse, hvor langt du kan cykle med hjælp, har den valgte mængde elektrisk kraft også en umiddelbar indflydelse på de enkelte ture, udover at have en indflydelse på dine langsigtede fitnessmål. Rækkevidden (distancen), som elmotoren kan hjælpe dig med at tilbagelægge, falder, efterhånden som strømforbruget stiger. Mange elcykler er dog i stand til at køre en rækkevidde på 160 km eller mere med assisteret cykling ved lave strømindstillinger.
At bestemme rækkevidde er ikke en mystisk kunst baseret på tilfældigheder, held og gætterier. De fleste moderne elcykler har præcise batteriniveaumålere og endda indikatorer for forventet rækkevidde, så du kan bestemme præcis, hvor meget strøm der er tilbage. Tjek cykle-til-arbejde-ordningen.
Du behøver ikke at vandre en mammut op ad bakkerne, hvis noget går galt, og du opdager, at du er helt løbet tør for strøm. Med ekstra motorer og batterier har de fleste elcykler en tendens til at veje lidt mere end deres modstykker uden hjulassistance, men denne tendens er ved at ændre sig.
Myte 4: Elcykler er svære at bruge.
En elcykel har uden tvivl et par ekstra dele og komponenter, men under det hele er det stadig en cykel med gennemprøvede dele og teknologi, der ikke har ændret sig i årtier. Hvis du kan klare at flytte dæk, skifte gear og justere bremser på en almindelig cykel, kan du stadig nyde at gøre det samme på en elcykel.
Elcykler er i høj grad et produkt af den moderne æra med alt det omfattende og intuitive design, som det moderne liv prioriterer, selv med den nyere teknologi, der er involveret. Opladningsprocedurer bliver hele tiden enklere og mere praktiske. inkluderer understøttelse af smarte enheder eller mere sofistikerede valgfrie funktioner, såsom integration af pulsmålere.
Myte 5: Kun seniorer kan bruge elcykler .
Det blev konstateret, at 17 % af befolkningen angav, at de var mere tilbøjelige til at købe eller bruge en elcykel end året før, og 11 % angav, at de ikke længere kører på pedalcykler alene. Det viste også, at 8 % af befolkningen havde ejet en elcykel.
Et stort antal antyder, at det ikke blot er 'ældre' mennesker. Den yngre demografi var mere begejstret for elcykler generelt, hvilket er det stik modsatte af, hvordan salget oprindeligt havde en tendens til at favorisere en ældre demografi, der søgte ny mobilitet.
Myte 6: Elcykler er klodsede og tunge .
Vi har allerede nævnt, at elcykler ikke behøver at være væsentligt tungere end konventionelle cykler, og flere producenter har integreret teknologi i deres elcyklers brugergrænseflader på en meget nem måde. Men integrationen af batterier og motorer samt stelkonstruktionen har nået det niveau af design.
Myte 7: Elcykler er for hurtige og farlige
Elcykler og konventionelle cykler har begge de samme tophastigheder. Pedalassistenten er designet til kun at hjælpe med at accelerere op til en bestemt hastighedsgrænse. Derefter, ligesom med konventionelle cykler, afhænger det helt af din benkraft. Faktisk kan mange ivrige cyklister nemt cykle hurtigere end hastighedsgrænsen for elcykler. På grund af dette tillader de fleste lande elcykler at bruge de samme baner som konventionelle cykler.






