Klassificering af E-cykler: Efter motorkraft, efter prisklasse og efter batterikapacitet
Brændstofpriserne er steget dramatisk i de seneste uger. Det er næsten svært at ignorere dette. Desværre advarer forskere om, at prisstigninger kan fortsætte i flere uger eller endda måneder. Alternative transportformer og livsstilsjusteringer bliver hurtigt til en økonomisk nødvendighed for kunderne, efterhånden som brændstofpriserne fortsætter med at stige.
Elcykler er et af de mest populære alternativer, og med god grund: de kan erstatte alle dine bilkilometer. Elcykler er utroligt overkommelige, giver enestående anvendelighed og bekvemmelighed og er en fornøjelse at køre på, som millioner af kunder allerede har lært.
Mindre brændstof er den første og mest indlysende måde, hvorpå du kan spare penge ved at bruge en e-cykel i stedet for en bil. Sammenlign det med de overraskende billige omkostninger ved at oplade en e-cykel, som Eco Cost Savings årligt. Du vil ikke kun bidrage til at sænke kulstofemissionerne og reducere den globale afhængighed af olie, mens du sparer tusindvis af beløb ved brændstofpumpen.
De penge, du sparer ved brændstofpumpen, vil næsten dække udgifterne til en ny elcykel, men besparelserne fortsætter andre steder.
Klassificering af E-cykler:
Treklassifikationssystemet for elcykler er baseret på tre kategorier. Efter motorkraft, efter prisklasse & efter batterikapacitet. Lad os diskutere ovennævnte klassifikationssystem
- Ved motorkraft
- Efter prisinterval
- Efter batterikapacitet
Lad os diskutere ovennævnte klassifikationssystem én efter én:
Ved motorkraft:
Motorkraft antager, at vejen du kører på er flad eller terræn. Du skal bruge omkring 400W strøm, hvis du vil køre over ujævnt terræn. e-cykelmotor (og skivebremsen) Hvis din vægt er mellem 150 og 170 pund, skal du bruge en 500W elcykel med flad overflade (36V/12A). Brug en 750W–1000W elcykel, hvis du kan lide at køre i ujævnt terræn, eller hvis du har brug for større fart.
De grundlæggende ideer bag elektriske scootere-motorer er overraskende ligetil. Kort sagt, moderne E-cykelmotorer fungerer på samme måde som dem, der blev udviklet i 1800-tallet, ved at bruge et elektromagnetisk felt til kontinuerligt at dreje en rotor gennem processen med elektromagnetisk induktion.
I det væsentlige indikerer dette, at et elektromagnetisk felt skabes, når en ydre cirkel af magneter er elektrisk ladet. Dette drejer en rotor i midten af motorenheden, som derefter kan bruges til at dreje gear og hjul, hvilket får en indvendig ring af flere mindre magneter til at dreje gentagne gange.
På trods af at det ikke er den mest informative statistik i sig selv, kan watt være nyttigt i denne situation ved at give dig en grundlæggende opfattelse af en motors muligheder. En cykel med en højere watt kan typisk køre hurtigere og bære mere vægt, især når den bærer tunge læs, fordi en cykel eller last med højere masse kræver mere kraft for at skabe et højt drejningsmoment.
Motorkraftudvalg af e-cykler er angivet nedenfor:
- 0-250 Watt
- 251-500 Watt
- 501-750 Watt
- 751-1000 Watt
- 1001-1250 Watt
- 1251-1500 Watt
- Over 1500 Watt
Efter prisinterval:
På grund af de indledende brændstofproblemer kan e-cykler være ret dyre. Da prisen på brændstof svinger betydeligt, kan købere foretrække elektriske motorcykler i lyset af stigende brændstofpriser. Du vil i det væsentlige få et klart overordnet billede af, hvad der påvirker priserne på el-cykler, hvis du overvejer motorens kraft, forsikring, vedligeholdelse, sofistikerede funktioner og vægt. De koster omtrent det samme som mountain e-bikes, måske fordi begge er lavet til for det meste ujævnt terræn med uregelmæssige stigninger og stigninger, der har brug for stærkere assists samt højere holdbarhed og vejrbestandighed.
Vedligeholdelse og opladning af elcykler er billigere. Landevejs-e-cykler koster typisk omkring med en rækkevidde på €1 til €2500.
Prisintervallet for E-cykler er nævnt nedenfor:
- 1-€500
- 501-€1000
- 1001-€1500
- 1501-€2000
- 2001-€2500
Efter batterikapacitet:
Utvivlsomt er en af de vigtigste dele af en e-cykel batteriet. Det giver brændstof til motoren, etablerer rækkevidde og har en effekt på håndtering, vægt og rammekonstruktion.
Teknologien bag e-cykelbatterier har udviklet sig betydeligt over tid. Dette har resulteret i forbedringer af e-cykeleffektiviteten, hvilket gør dem mere og mere levedygtige som en praktisk erstatning for gasdrevne mobilitetsformer. Mængden af ladning, der kan opbevares i batteriet, kaldes dets "batterikapacitet"." Det er den maksimale mængde energi, målt i watt-timer (W-h), kilowatt-timer (kWh) eller ampere-timer (Ah), der kan udvindes fra et batteri under et bestemt sæt betingelser (A-time ).
Den reelle indikator for et batteris kapacitet er det samlede antal elektroner, det kan producere. Ah-værdien på dit batteri er afgørende for din elcykels rækkevidde og drejningsmoment.
Det typiske E-Bike-batteri har en kapacitet på 5 til 25 Ah.
E-cyklers batterikapacitet er nævnt nedenfor:
- 5-10 Ah
- 11- 15 Ah
- 16-20 Ah
- 21-25 Ah