Afkodning af myter om e-cykler
Elcykler og elscootere er den nye fremtid, efterhånden som perioder og epoker ændrer sig. Det er på nippet til at påtage sig nye vanskeligheder, da dets brug og produktion af elektriske køretøjer fortsætter med at vokse. Markedet for elbiler vokser på grund af stigende brændstofpriser, verdensøkonomiens tilstand og klimaændringer.
For at imødegå denne udvikling skifter samfundet til fordel for bedre miljøvenlige løsninger. Tro på mytisk materiale, der er blevet misrepræsenteret for publikum, er en af vanskelighederne ved ændringen af overgangen til elektriske køretøjer. At forstå de overbevisninger, der ligger til grund for dem, er en af de vanskeligheder, en ærlig kunde støder på, før de køber et elektrisk køretøj.
E-cykler er fremtiden:
E-cykler er kommet for at blive og er ved at blive en mere betydningsfuld faktor for at opmuntre folk til at bruge cykler. Mens nogle ryttere helt klart har gavn af lidt elektrisk assistance, er der stadig nogle misforståelser om, hvad e-cykler tilbyder, og de potentielle fordele, de kan medføre blandt cyklister. Så lad os undersøge sandheden bag et dusin e-cykel misforståelser.
E-cykler er ikke en nyere opfindelse, på trods af hvad mange mennesker tror. Siden de første modeller blev skabt i slutningen af det 19. århundrede, har de eksisteret i mere end 100 år. På trods af deres nylige popularitetsstigning bliver e-cykler fortsat misforstået af en stor del af befolkningen. Lad os undersøge sandheden bag de fem mest udbredte e-cykel fejlslutninger i dagens blog. Tjek cykel til arbejde-skemaet
Myte 1: Da elcykler ikke er designet til lange afstande, hvordan kan de så oplades?
Fordi de er bekymrede over EV-rækkevidden og hvor langt de kan gå, er folk typisk tøvende med at købe elektriske køretøjer. Et andet problem, som mange mennesker har, er manglen på ladestandere. Men virkeligheden er, at de fleste mennesker kun går mindre end 50 km om dagen, så de har ikke brug for mere end 100 km hver dag. Tjek FIIDO elcykel
I stedet for at lede efter en offentlig ladestation kan de nemt lade op derhjemme i løbet af natten for at have fuldt batteri til den følgende dag. Derudover vokser infrastrukturen til elcykelopladning konstant, derfor vil Indien snart have nok infrastruktur til at understøtte sin ekspanderende EV-industri.
Myte 2: At køre på en e-cykel hjælper dig ikke med at komme i form.
Det første, du ofte hører, er, at brug af en e-cykel ikke hjælper dig med at komme i form, tabe kilo eller forbedre din cardio. Moderne e-cykler kaldes derimod teknisk for "electric assist"-cykler, så du skal stadig træde i pedalerne med benene; elmotoren tjener kun til at holde en hurtigere hastighed.
Selvom din træning ikke er helt så belastende, som den ville være på en ikke-elektrisk cykel, er variationerne i sundhedsmæssige konsekvenser ikke så store, som du måske forestiller dig.
Myte 3: El-cykler mister hurtigt deres kraft, hvilket efterlader dig med en tung cykel.
Ved at begrænse, hvor langt du kan cykle med hjælp, har mængden af elektrisk strøm, du vælger, også en umiddelbar indflydelse på individuelle ture udover at have indflydelse på dine langsigtede fitnessmål. Rækkevidden (afstanden), som elmotoren kan hjælpe dig med at gå, falder i takt med, at strømforbruget stiger. Imidlertid er mange e-cykler ganske i stand til en assisteret rækkevidde på 100 miles eller mere på laveffektindstillinger.
At bestemme rækkevidde er ikke en mystisk kunst baseret på tilfældigheder, held og formodninger. De fleste moderne e-cykler har præcise batteriniveaumonitorer og endda forventet rækkevidde, så du kan bestemme præcis, hvor meget strøm der er tilbage. Tjek cyklus til arbejde-skema
Du behøver ikke at vandre en mammut op ad bakkerne, hvis noget går galt, og du indser, at du er helt tør for elektrisk energi. Med ekstra motorer og batterier har de fleste e-cykler en tendens til at veje lidt mere end deres ikke-assisterede modstykker, men denne tendens er ved at ændre sig.
Myte 4: El-cykler er svære at bruge.
En e-cykel har uden tvivl et par ekstra dele og komponenter, men under det hele er det stadig en cykel med gennemprøvede dele og teknologi, der ikke har ændret sig i årtier. Hvis du kan håndtere at flytte dæk, skifte gear og justere bremser på en almindelig cykel, kan du stadig nyde at gøre det samme på en e-cykel.
E-cykler er i høj grad et produkt af den moderne æra med alt det omfattende og intuitive design, som det moderne liv prioriterer, selv med de nyere teknologier involveret. Opladningsprocedurer bliver hele tiden enklere og mere praktiske. omfatter understøttelse af smarte enheder eller mere sofistikerede valgfrie funktioner, såsom inkorporering af pulsmåleraflæsninger.
Myte 5: Kun ældre borgere kan bruge e-cykler.
Det viste sig, at 17 % af personerne angav, at de var mere tilbøjelige til at købe eller bruge en elcykel, end de var året før, og 11 % angav, at de ikke længere cykler på pedaldrevne cykler alene. Det viste også, at 8% af folk havde ejet en elcykel.
En lang række tyder på, at der ikke blot er tale om ældre mennesker. Den yngre demografiske var mere begejstret for e-cykler generelt, hvilket er fuldstændig modsat af, hvordan salget oprindeligt havde en tendens til at favorisere en ældre demografi, der ledte efter ny mobilitet.
Myte 6: El-cykler er omfangsrige og tunge.
Vi har allerede nævnt, at e-cykler ikke behøver at være væsentligt tungere end konventionelle cykler, og flere producenter har integreret teknologi i deres e-bike brugergrænseflader på en virkelig nem måde. Men integrationen af batterier og motorer samt rammekonstruktion har nået den grad af design.
Myte 7: El-cykler er for hurtige og farlige
E-cykler og konventionelle cykler har begge de samme tophastigheder. Designet vil pedalassistenten kun hjælpe med at accelerere op til en fastsat hastighedsgrænse. Derefter vil det, ligesom med konventionelle cykler, helt afhænge af din benkraft. I virkeligheden kan mange ihærdige cyklister sagtens køre hurtigere end hastighedsgrænsen for e-cykler. På grund af dette tillader de fleste nationer, at e-cykler bruger de samme baner som konventionelle cykler.