Tekniske variationer i cykler
Hvilke tekniske variationer findes der mellem en normal cykel og en elcykel?
Det vigtige skridt er at overveje deres teknologiske forskelle:
Det er nemt!
Et elektrisk motorsystem er blevet tilføjet til en standardcykel for at gøre den til en elcykel. Dette består af et batteri, en motor, en drivlinjeintegrationsmetode og en kontrolmetode for motorens kraft.
-
Elektrisk mellemdrevsmotor:
Tænk først på den elektriske mellemdrevsmotor. Dette er nøgleelementet, der gør cyklen gnidningsfri. Ved at sammenligne denne slags motor med en konventionel navmotor giver den større ydeevne og drejningsmoment. Den øger sin kraft og gør mere brug af de gear, cyklen allerede har, fordi den driver håndsvinget frem for hjulet.
Derudover er den placeret lavt ved jorden og nær tyngdepunktet. Dine elcykler vil klare sig bedre som følge af, at vægten er mere jævnt fordelt.
-
Batteriet:
Batteriet er det næste. Typisk er dette cyklens tungeste og dyreste del. Afhængigt af nogle få variabler kan et standard elcykelbatteri (for eksempel et 36V10Ah) give dig op til 40 miles kørsel. Du kan nemt fjerne den og bære den til dit hus eller arbejdsplads for at oplade den.
-
Drivsystemet:
Cyklens drivlinje er tredje. Det er det, der driver hjulene og bruger gear til at konvertere hastighed og drejningsmoment.
-
The Throttle:
Så gashåndtaget. Dette system giver dig kraften til at betjene motoren.
Udover disse 4 har elcykler og almindelige cykler lignende dele. Et sæde, styr, pedaler, to hjul, skivebremser, affjedring og en ramme.
Det er afgørende at huske på, at der altid vil være forskelle. Men fordi e-cykler er en ny teknologi, er der talrige metoder til at bruge dem. Som en illustration kan nogle mennesker lide navmotorer over mellemdrev.
Den næste vigtige forespørgsel:
Hvilken indflydelse har det på selve turen?
De tekniske forskelle mellem de to universer er blevet diskuteret.
Du er nysgerrig efter, hvad forskellen er for dig.
Svaret er indlysende: e-cykler tager nogle af ulemperne ved en traditionel cykel og smider dem ud af vinduet.
Det er fremragende at bruge en konventionel cykel til pendling og nydelse. Siden 1800-tallet har folk kørt på cykel, og det gør de stadig i dag. Du kan blive befriet og have det sjovt.
Problemet opstår, når faktorer som skråninger, konditionsniveauer, sundhed eller blot ulejligheden ved at møde svedig på arbejde gør det svært at nyde turen.
Elmotoren tilbyder en løsning.
- Tid og afstand reduceres, og bakkerne sænkes. Ridning er nu bekvemt, enkelt og ubesværet, hvor det ikke var før.
- Din rute har mange bakker? Du bor i et ekstremt blæsende område. Intet problem! Brug det elektriske boost til at accelerere op ad skråningerne. De vil ikke være noget match for dig på ingen tid.
- Har du mindre end to timer til at gå 20 miles til din destination? Brug den elektriske motor til at bevæge dig med 20 mph uden at blive træt. Det vil hjælpe dig med at spare tid.
- Funker dine hofter, knæ, hjerte- eller benmuskler ikke på samme måde, som de gjorde, da du var 20 år gammel? Endnu en gang, intet problem! Generelt falder vores evne til at generere energi, når vi bliver ældre.
- Vores knæ begynder at gøre mere ondt, og vi bliver nedslåede. Vi holder op med at træne, tager på og belaster vores knæ endnu mere. Du kan nemt begynde at træne igen ved hjælp af en elcykel for at komme dig ud af den situation.
- Er du bekymret for, at din afslappede rejse vil ende i rædsel? Du har måske tidligere været i stand til at cykle 20 eller flere miles uden problemer, men det er ikke tilfældet længere. Vi genkender følelsen. Med en elcykel behøver du ikke bekymre dig om at udmatte dig selv midtvejs i en tur og ende langt hjemmefra. Vi bringer dig sikkert hjem, da motoren er din ven.
Det er den vigtigste forskel. Tjek Fiido elcykel
Er det ikke uretfærdigt at køre på en elcykel?
- Kørsel på elcykel er let, bekvemt og ukompliceret. Derfor kan du spørge: "Er cykling ikke bare for at træne? At bruge en el-scooter er uetisk, ikke?
- Mange mennesker har sådan et gyldigt spørgsmål. Og nej, det er løsningen. Bær venligst over med os, fordi det i første omgang kan virke paradoksalt.
- For det første, mens den fantastiske elektriske motor er der for at hjælpe dig, behøver du ikke altid bruge den. Kørsel er gjort utroligt simpelt af pedalassistenten, men du kan også bare træde i pedalerne eller bruge motoren alene.
- Elcykler gør også træning bekvemt for alle, i form eller ej. I virkeligheden får de fleste e-cykelryttere større motion, da de kører oftere og længere.
- For nogle mennesker, der er passionerede cyklister, der nyder at køre på vejen, mærke vinden i ansigtet og bevæge pedalerne. De kan ikke engang huske, at de nogensinde har været ude af stand til at ride og ikke også elskede det.