Skip to content
Call: 019194999  

EUROPE'S LARGEST ONLINE MARKETPLACE FROM IRELAND

Wish Lists
Cart
0 items

Popular Products

Engwe EP-2 / EP2 Pro (Upgraded Version) Electric Bike preorder - Pogo CyclesEngwe EP-2 / EP2 Pro (Upgraded Version) Electric Bike preorder - Pogo Cycles
Quick Add
Close
Notify me
Notify me
Vendor:ENGWE

Engwe EP2 Pro Electric Bike

Experience the thrill of riding with the upgraded Engwe EP2 Pro Electric Bike, designed for those who demand power, durability, and convenience. This powerful e-bike is equipped with a 750W high-speed brushless motor and a 48V intelligent brushless controller, delivering a top speed of...
7.605,00 kr
9.889,00 kr
7.605,00 kr
  • Orange
  • Black
  • Grey
Close
Notify me
Notify me
Engwe T14 Folding Electric Bike - Pogo CyclesEngwe T14 Folding Electric Bike - Pogo Cycles
Quick Add
Close
Notify me
Vendor:ENGWE

Engwe T14 Folding Electric Bike

Highlights The Bike comes with a Battery and a charger Foldable and portable, saving storage spaceTriple shock absorber for comfortable ridingSmooth lines and beautiful appearance10Ah battery: 35km in electric mode, 80km in moped mode250W high-speed brushless motor and the max speed can reach 25km/h....
4.560,00 kr
6.083,00 kr
4.560,00 kr
  • Grey
  • White
  • Blue
  • Orange
Close
Notify me
DYU C6 Upgraded Electric Bike - Pogo CyclesDYU C6 Upgraded Electric Bike - Pogo Cycles
Quick Add
Close
Vendor:DYU

DYU C6 opgraderet elcykel

BESKRIVELSE ● 350 W motor giver en maksimal hastighed på 25 km/t og en hældning på 15 grader ● 12,5Ah / 36V lithium-ion-batteri (medfølger) til en maksimal kilometertal på 40 til 90 km i hjælpepedaltilstand ● Tre driftstilstande kan vælges alt efter førerens behov....
6.235,00 kr
6.235,00 kr
  • White
  • Black
Close
Cart
0 items
Limited-time Offer! Upto 50 OFF on your first order

Nyheder

e-cykellovgivning i din provins

by Preity Gupta 19 Oct 2022 0 Comments
e-bike laws in your province - Pogo Cycles

Det er vigtigt for alle europæiske fans at være opmærksomme på e-cykelreglerne i Europa som populariteten af ​​elcykler og elektriske scootere svæver over hele kloden.


Hurtig urbanisering og klimaændringer er de to store problemer, som menneskeheden i øjeblikket står over for, og elcykler tilbyder en løsning. E-cykler er ikke kun meget miljøvenlige, men de hjælper dig også med at navigere i tæt trafik.


Brugen af ​​e-cykler er styret af en række regler i forskellige nationer. Mens nogle steder er meget imødekommende og tolerante, har andre strenge regler.


Her er din omfattende guide til europæiske e-cykellove, hvis du vil lære mere.


  • Den europæiske definition af "E-Bike"

Ikke kun har forskellige dele af verden unikke e-cykelregler, men de har også forskellige definitioner af, hvad en e-cykel er. Følgende krav til en EPAC (Electrically Pedal Assisted Cycle) skal være opfyldt i henhold til EU-direktiv 2002/24 EF:


Har en hjælpemotor, der kun kan levere 250 watt strøm kontinuerligt. Motorens hjælp slutter gradvist, efter at cyklisten har opnået en hastighed på 25 km/t eller holder op med at træde i pedalerne. I det væsentlige er typecertificering ikke påkrævet for nogen elektriske cykler, der opfylder kriterierne nævnt ovenfor. Medlemsnationerne er forpligtet til at implementere disse regler ved at indarbejde dem i deres nationale lovgivning, som det er tilfældet med alle EU-direktiver.


  • Flere typer elcykler

Selvom der kan være historisk uenighed om den præcise opfinder af den første cykel drevet af et menneske, peger de fleste beviser på Europa. Siden da er der sket mange udviklinger i e-cykelsektoren, hvilket gør det endnu vigtigere at kategorisere e-cykler.

Der er fire tekniske kategorier af e-cykler i Europa, og hver kategori har et unikt sæt af e-cykellovgivning. Se hvad de er nu.

L1e-A elektriske cykler kommer først. Disse kan køre med en tophastighed på 25 mph og producere en maksimal motoreffekt på 1000 watt. Pedal- og accelerationsassistancen i L1e-A-biler er kombineret. De omtales som power cycles og kan have to til fire hjul.

 

  • Irske love vedrørende elcykler:

Brugen af ​​e-cykler i Irland er endnu ikke formelt reguleret af regeringen, transportministeren har afgivet udtalelser.


Der vil sandsynligvis ikke være nogen forsikrings- eller licenskrav under den nye e-cykellovgivning. Den anbefalede minimumsalder er dog 16 år, og personer mellem 16 og 18 år skal bære hjelm. Tjek FIIDO elcykel


Derudover er kørsel på stier fuldstændig forbudt, og motorens tophastighed er 25 km/t. Med andre ord vil der meget snart blive etableret en ny lovgivningsramme i Irland, som udtrykkeligt skal kontrollere brugen af ​​e-cykler og e-scootere.


  • Europas generelle e-cykelregler


Efter at have set på, hvordan e-cykler bruges i flere europæiske lande, er her en liste over generelle regler for ansvarlig e-cykelkørsel:


  • Oprethold en højre bane, eller en cykelsti, hvis en sådan er til rådighed, til enhver tid.
  • I Irland er det nødvendigt at bevare venstre.
  • Brug håndsignaler til at signalere dine tur til andre chauffører.
  • Hold altid en hånd på styret hele tiden.
  • Brug cykelstierne, når de er tilgængelige.
  • Hvis ikke, skal din nation have regler, der definerer, hvor du skal ride i stedet for dem.
  • Med en e-cykel skal du undgå at trække eller skubbe genstande.
  • Hvis du bruger din elcykel, mens du bevæger dig rundt til fods, er du en pendler. Det betyder, at du efter behov kan benytte fortovet.

Hvis en cykel har grundlæggende sikkerhedsfunktioner som bremser, klokker og lygter, kaldes det gadelovlig.


En cykel er ikke desto mindre nødvendig for at overholde lovkravene til forsikring, motorkøretøjsafgifter og et kørekort. Dette skyldes, at en cykel drives frem af et menneske og har en lignende risiko for at beskadige ejendom som en person, der går eller jogger, hvilket gør det meget fordelagtigt at købe en cykel.


Hvis du nogensinde har følt, at cykler burde være i stand til at rejse rundt på lovlig vis, så kommer den dag, lige så snart nogen kræver en licens til at betjene en trillebør! Det er højst usandsynligt, at det vil ske i den nærmeste fremtid.


En motorafgift beregnes normalt på grund af emissionerne fra køretøjer, men en cykel producerer ingen. En skat på cykling er absurd, fordi det virkelig ville være gavnligt, hvis flere begyndte at cykle. Med hensyn til kørekortet er der simpelthen ingen måde, at en cykel er mere risikabel end en bil. Personlig ansvarsforsikring er det tætteste på cykelforsikring. Det er dog hverken påkrævet eller begrænset til ridning.


  • E-cykler love

Pedelecs, ofte kendt som elektriske cykler eller ebikes, er i det væsentlige pedal-assisterede cykler. Dette betyder reelt, at motoren vil slukke, når cyklerne opnår en hastighed på 25 km/t, hvilket kræver, at brugeren skal træde mindre i pedalerne for at bevæge sig.


Mange nationer vedtog love, der tillader brugen af ​​disse elektriske cykler for et par årtier siden efter at have indset deres mange fordele. En motoriseret cykel ville gøre det lettere for enkeltpersoner at gå rundt og tilbagelægge større afstande. En ulempe er, at dette gør det tungere.


  • Hastighedslove for e-cykler

E Cykler og speed ebikes er ekstremt ens, men speed ebikes har en højere motor, der kan gå op til 45 km/t. I Europa er disse underlagt en række restriktioner og regler, herunder kravet om hjelme og plader.


Hastighedscykler betragtes som motorcykler i Irland, og hvis de bruges på offentlige veje, skal rytteren have kørekort, forsikring, hjelm og betaling for skat.


Speed ​​ebike er forbudt at blive brugt på irske veje, hvis den ikke overholder disse lovmæssige standarder. Før du går på vejen, er det vigtigt, at du forstår alle de nødvendige forhold for ebikes og speed ebikes.

Pogo Cycles Electric Bikes

Electric bikes, or e-bikes, offer numerous benefits that make them an increasingly popular mode of transportation. We provide an eco-friendly alternative to cars, reducing carbon emissions and promoting cleaner air. E-bikes also offer a cost-effective solution for commuting, as they require less maintenance and no fuel compared to traditional vehicles. Additionally, we provide cycling accessible to a broader range of people, including those who may find conventional biking physically challenging, by providing an extra boost from the electric motor. This can lead to improved physical fitness, reduced traffic congestion, and more enjoyable and efficient travel.

Life is better on two wheels, especially when they're electric.
Prev Post
Next Post

Leave a comment

Please note, comments need to be approved before they are published.

Thanks for subscribing!

This email has been registered!

Shop the look

Choose Options

Edit Option
Back In Stock Notification

Choose Options

this is just a warning
Login
Shopping Cart
0 items

Before you leave...

Get the lowest prices on bikes in the market, only from us!

Enter the code below at checkout and get upto 50 OFF on your first order

Use Code EBIKEONE


Get your bike with easy installments using Klarna!

Continue Shopping
Recommended3